عيون العرب - ملتقى العالم العربي

العودة   عيون العرب - ملتقى العالم العربي > عيـون القصص والروايات > روايات طويلة > روايات كاملة / روايات مكتملة مميزة

روايات كاملة / روايات مكتملة مميزة يمكنك قراءة جميع الروايات الكاملة والمميزة هنا

 
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #41  
قديم 09-19-2013, 02:22 PM
 
البارات السادس <<< تقريبا انتوا عدوا براحتكم



طبعا بتسالوا باقى ابطالنا اتختفوا فى الفترة الى فاتت بس دلوق راح نعرف كل شخص فى قصتنا اية حصل معاة وخاصا


الى كنا بنعتقد انهم اشرار نبدا



اولا تعالوا نشوف فارس وتولين

بعد ماخلصت الحفلة فارس عزم تولين على العشا فى مطعم كتير فخم <<< كل دى الرومانسية ابعتلنا يارب متخافوش بدعيلكم معايا



صوره الفندق







بعد موصل الجرسون


الجرسون : اومروا يافندم


فارس بباتسامة : تحبى تاكلى اية


تولين بخجل : الى تطلبة


فارس بباتسامة والتفت للجرسون : امممم نبغى عشا ..................<<< ما ابغى اجوعكم

بعد مامشى الجرسون

فارس بباتسامة : اية رائيك نتعرف على بعض اكتر


تولين بخجل : ازاى


فارس بباتسامة : يعنى انتى تحبى اية بتكرهى اية زى كدا


تولين : انا بحب الموسيقى والرسم وانت


فارس بهيام : بحبك انتى <<< نسيبهم يتغزلوا فى بعض ونشوف باقى ابطالنا



عند امممممممم مازن وريم <<< حب الطفولة



بسام : اوف ياختى ردى على زوجك وخلية يفارقنى من زنة ياختى ارحمية


ريم بخجل : الزواج بعد شهر يستنى شهر غير لما اكلمة


بسام بصدمة : لية دى كلة


ام بسام بباتسامة : علشان يشتاقلها وبعدين خلاص هى مشغولة فى التجهيز يالة بينا خلينا نروح نشوف الفستان



رن رن رن


بسام : اهلين بزوج اختى المصون


مازن : ها لية ماردتش على التلفون <<< مسكين ياخويا متعرفش وين الله بلاك


بسام بسخرية : تقولك اتصل بعد شهر وقفل فى وشة <<< احلى حاجة


ومازن فى صدمة <<< نسيبه فى صدمتة ونروح لبطل جديد من ابطالنا




وقف ياسطى هنا


اكيد عرفتوا احنا فين معقولة ماعرفتوا لسة طيب اانا هقولكم احنا عند مرام <<< من هنا راح تتغير فكرتكم عنها بوايد


مرام من سعت ماعرفت ان طلال خلاص زواجة بعد شهر سلمت امرها لله وبقت تشغل نفسها عن زن امها الى عاوزها تخرب على بيوت الناس <<< سما وطلال >>> فبقت تشغل نفسها بااالنت ومن هنا هتبدى قصة جديد مع ابطال جدد تعالوا نشوف



مرام على النت بتفتل << اسفة بس ماعرفت معناها بالمصرى بس زى ماتقولوا بتلف >> فى المنتديات لحد ماجات تشوف منتدى حلو زى منتدانا ولقت موضوع جذبها وكان باسم لية الدنيا بتاخد منا اعز مانملك



مرام ردت : ولية احنا بنتعلق فى حاجات واحنا متاكدين انها هتروح


الكاتب : بس احنا مش بارادتنا نتعلق بحد


مرام : كل انسان يقدر يتحكم فى مشاعرة واى حاجة الانسان بيعملها وفاكيد يقدر يعمل اضعافها والقلب ملكنا واحنا الى نتحكم فية مش هو الى يتحكم فينا


الكاتب : فاقد الشى لا يعطيه ......... لو حد مجرب الحب كان قدر يفهم شعورى


مرام : يبقى قلبك فاضى لو انك ملية بحب ربك وبعدين ربنا عدينا عقل علشان نتعرف منة على الحب الحقيقى ولا حب مصالح <<< وخرجت من الموضوع وفاجاة اتفاجات ب........................... ماراح اطول عليكم بطلب صداقة من كاتب الموضوع ورفضت <<< غبية يامرام <<< لية انشالله ديما هنفكرك انك الكاتبة >>> اوف خلينا نكمل


ومن حسن حظ مرام لانى انا الكاتبة >>> تركى بعت طلب مرة تانى وااااااااااااااوفقت مرام غصبن عنها اصلا توافق



الكاتب : فينا نتعرف


مرام : اكيد >> ماتقولوا انها راعية شباب بس الملل


الكاتب : انا اسمى تركى وانتى


مرام : عاشت الاسامى وانا مرام


تركى : تعيش ايامك اسمك احلى <<< نسيبهم يتعرفوا ونروح لمكان تانى بسرعة قبل مايمشوا ابطالنا مين عاوز يركب الدفع مقدما <<< بمزح



هنعدى بسرعة على العواجيز


ام مرام

بتخطط كيف تفرتك الجواز قبل مايكمل <<< تعتقدون هتقدر


ام فهد


مهتمية بالتجهيزات الفرح


ابو فهد

الشغل كل هامة


ام بسام


بتجهز لفرح ريم <<< وقرروا يكون مع سما وطلال


فارس وتولين

متفقين تمام والحمدلله ربنا يدوم عليكم



سما وطلال


كل يوم هوشة مع بعض والجد يحاول يعجل فى زواجهم


تركى ومرام


اعتادوا يتكلموا كل يوم وقالها انا عاملك مفاجاة بس منعرف <<< والة هتكون مفاجاة ازاى ومرام ابتدت تحس انها مهتمية فية زيادة بس فرحانة باهتمامة <<< ربنا يفرحكم اكتر واكتر



بسام ولين


بسام اقنع امة يتقدمولها بس بعد فرح سما وطلال وتولين وفارس




ريم ومازن

مازن يرن وريم عادى عندها وبتكمل تجهيزاتها


لمياء


اتمنى تكونوا مانستوها وانشالله قريب هتظهر دورها


ماجد

من سفرة لسفرة بس وعد انة هيحضر الفرح علشان محضرش الخطبة



وعدا شهر على ابطالنا




اتمنى يكون هيدى كفايا بس بجد انا تعبت من الكتابة وانشالله اشوفكم بكرا فى فرح ابطالنا وفى مفاجات هتعجبكم


الواجب <<<< وبجد بزعل لانكم مش بتحلوه درجاتكم بتنزل بشكل كبير


1 / اية الى معجبكوش فى القصة لدلوق ؟؟


2 / اكتر شخصية كنتوا بتكرهوها ودلوق حبتوها ؟؟


3 / اية مفاجاة تركى لمرام ؟؟
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #42  
قديم 09-19-2013, 02:23 PM
 
البارات السادس <<< قولت انتوا عدوا مش مصدقينى

و ما بقى شئ على العرس

و في اليوم الأخير ..
كانت ليلة الحناء.. وبعدها العرس


وما هي براضيه تتحنى و أم فهد حلفت عليها


ومسحت أم فهد دموعها وجلست تنصحها كيف تعامل زوجها؟! وكيف تطيعه ؟وما تعصى أوامره ؟!


سما ما تبي تضايق أم فهد: أن شاء الله ... لخليك تندم يا طلال على اليوم الي ما قدرت تقول فيه لا


ام فهد لمحت نظراتها غريبة : سما أنتي معي


سما بتردد: أيه .. برجاء يمه نامي معي اليوم


ام فهد بكل حنان : أنت خايفة


سما تبكى هل هو خوف ؟أو حزن؟ أو الاثنين معنا؟!!


وهي في حضن أمها : يمه الله يخليك لا تتركيني وكانت ترتجف بين أيدين أم فهد


ام فهد وهي حاضنتها: ليه ترتجفين وأنت خايفه من طلال أو الزواج


سما تبكي بحرقه : يمه أنا ما بي طلال مابي اعيد تجرب امى مع أبوي في طلال


ام فهد استغربت تفكيرها وحزنت لانها كانت تعتبر جزء من سبب ترك ابو فهد لام سما : سما حبيبتي كل شى ليه نصيب


سما مستمره في البكي : لا هو مثله نفس التسلط و القسوه والغرور و أنا ما احبه


ام فهد مرتبكه : سما أبوك مو كذا بس ما يعرف يظهر مشاعره يرتبك هو ما في اطيب منه وارهف من قلبه


سما : ليه ما حسيت فيها إذا كانت موجوده مع ولادة وبس مع الى هيشيلوا اسمة وبس مش مع البنات


ام فهد تبتسم : أنت عاملي طلال بحب هو راح يقدم لك قلبه ويعاملك احسن ما يكون ..


سما غمضت عيونها تفكر بس عكس كلام أم فهد عمري ما راح ارضخ لك يا طلال أو اسمح لك تسيطر على


و أم فهد تهديها ونامت

ooooooo

طلال صابه ارق من يومين و ما هو قادر ينام خلاص زواجه من سما بكره وهو عارف إحساس سما من ناحيته وما


هي متقبلته كزوج لها و عنيده وكيف تكون معي اذا لمستها تنفر مني وما احب اجبرها أن لي حقوق عليها و بنعيش

تحت سقف واحد ونام وهو يفكر بسما

ooooooo


دقايق واحاول انى انزل كمان واتمنى يكون عجبكم وابغى ردود تفرح
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #43  
قديم 09-19-2013, 02:23 PM
 
يوم الفرح


سما في الكوافيرة مخلصه وتناظر نفسها وتدعى على ريم بسب الفستان

نرجع لورا يوم شراء الفستان

لين بصدمة : ريم مو كأنه الفستان عريان مرة وبزيادة عن اللزوم!!


سما شهقت : الله يأخذك ياريم وش هذا


ريم تضحك : بالعكس طلال راح ينهبل عليك


سما معارضه : لا لا .. أنا البس هذا حق طلول


شيلي الفكرة هذي من رأسك


ريم بإصرار : وأنا ما أخذت رأيك


و أجبرت ريم سما تشتري الفستان .. ريم ولين كانوا مع سما في كل شئ من السوق إلى الكوافيرة والعرس


لين تطالعها بانت فعلا بمنتهى الجمال والروعة


وجاءهم ماجد يأخذهم إلى القاعة ولين وريم يركبونها السيارة

oooooo

وطلبت منها توقف لانه طلال بيدخل عشان التصوير


قلبها بيطلع من بين ضلوعها و بمغص ببطنها


طلال دخل وناظرها ما تدري ليه استحت منه...


ونزلوا على أنغام هاديه وموسيقى ولا أروع كانت خصيصا للعريس والعروس


ودخل طلال ما شاء لله عليه حلوه سما و كانت قمر و ناعمه


وسلم طلال على سما وحبها على رأسها حط عينه بعينها


كانت عين طلال يتأمل بحب واعجاب .. سما ببرود وتحدي


طلال بحرارة : ألف مبرووووك


سما بقلب يرتجف: الله يبارك فيك


طلال يطالع فستان سما لانه خالع مره وسما متجاهلة


طلال ما اعجبه سكوت سما


و قرب منها ويبتسم : ليه ما اخذتي رأيي في الفستان


سما مرتبكة وتبتسم : بعرف زوقك مانه راقى


طلال هو يعض على شفايفه : لسانك أبقصه لك اليوم


سما بغرور: ما تقدر تلمس طرفه


طلال بمكر: احترميني انتي عندي اليوم وشوفي كيف بقصها


سما استحت من نظراته وكلامه من طرف عينها : ما تقدر


طلال وبتحدي اكثر وحاط يده على خصرها و ما قدر يقاوم نعومتها وعارف انها تتنرفز من لمسها لها : استعدي اليوم وغمز لها


وجه سما مولع من الحياء و متنرفزة :أنت لا تلمسني ولا تقرب مني فاهم


طلال يبتسم بمكر : ترى ما فيني جرب عشان ما ألمسك أو اقرب لك


سما بقرف : هاهاهاها ياخف دمك سخيف


طلال بحده : لما نكون لحالنا بعلمك السخافه على اصولها .. واجلسوا


أم فهد وأم بسام قربوا منها يباركون ووصوهم على بعض و بدأت الزفة عشان يروحون


وماجد قرب السيارة عشان تركب سما


سما أول ماجات عينها في أم فهد تبكى بحراره وضمتها بقوه واستغرب طلال بكاها


قرب ابو فهد من طلال : يا اولدي خل سما بعيونك ترى بتاخذ بنتي اغلي من عيوني


طلال يبتسم: عمي سما بعيوني لا توصي حريص


سما بعد ما سلمت على أم فهد و إباقى اهلها بتركب السيارة


شافت أبوها في وجهها ونزلت رأسها


بوفهد وهو يسلم ويبارك لسما .. سما أول ما سلمت على أبوها حست بالدمعه تخنقها لكن حاولت تمسك نفسها


بوفهد حس ببنتها وضمها إلى صدره وسما أول مره تبكي في حضن أبوها


النهاية واتمنى يكون هيدى يكفى لانى بجد تعبت واصل واتمنى القى ردود
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #44  
قديم 09-19-2013, 03:42 PM
 
راااائع جميل جدا اكملي و انا بانتظار ما الذي سيحدث لسمالسماو طلال<<خخخخ
__________________
  #45  
قديم 09-19-2013, 04:17 PM
 
كملي أنا ينتظرك
__________________
 

مواقع النشر (المفضلة)


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
روايتي الاولى {هل انتي فتاة ام ......} غموض-اكشن-رومانسي-كوميديا MEeMEe 1998 روايات و قصص الانمي 22 02-15-2017 11:14 PM
روايتي الاولى للمنتدى(احبه واعشقه ولكن هل...........سيعلم)بقلم عاشقة قصصي الانمي عاشقه قصص الانمي أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 66 01-31-2015 05:54 AM
روايتي كنت اكره الدراسه والان هي افضل مافي حياتي الهوكاغي ميناتو أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 24 09-03-2013 09:49 PM
يريديني ان اكون مثلما يريد..احبه ولكن حياتي في خطر..روايتي الاولى كايلي أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 132 05-11-2013 06:20 AM
(اوساكو المغنيه) روايتي الاولى مشتركه مع فتاة انميه طلة الانمي أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 7 10-29-2012 03:44 AM


الساعة الآن 02:36 PM.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.

شات الشلة
Powered by: vBulletin Copyright ©2000 - 2006, Jelsoft Enterprises Ltd.
جميع الحقوق محفوظة لعيون العرب
2003 - 2011