عيون العرب - ملتقى العالم العربي

العودة   عيون العرب - ملتقى العالم العربي > عيـون القصص والروايات > روايات طويلة > روايات كاملة / روايات مكتملة مميزة

روايات كاملة / روايات مكتملة مميزة يمكنك قراءة جميع الروايات الكاملة والمميزة هنا

 
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #21  
قديم 09-18-2013, 02:52 PM
 
البارات الثالث ( اعترافات )


على الفطور

كانوا الجد على راس طاولة الطعام على الشمال ابو فهد وجنبة فارس وبسام وطلال

على اليمين ام فهد وجنبها ام بسام وجنبها ام مرام وجنبها مرام وجنبها لين وجنبها سما والتؤام الشكل البيانى يوضح


الجد
ام فهد ابو فهد
ام بسام فارس
ام مرام بسام
مرام طلال
لين
سما
التؤام

بسام بهمس : كفاية عيونك هتطلع عليها

طلال بكابر : على مين قصدك

بسام بهيام : ام عيون زرق

طلال بعصبية : احترم نفسك وكمان تقز فى بنات عمى

الجد لاحظ صوت طلال على شوى : فى حاجة ياطلال

طلال وهو يقوم من الاكل : لا ياجدى الحمدلله وهو ماشى شاف سما ازاى بتواكل التؤام ومشى وهو منقهر

بسام بعدة استاذن وراح وراه

لين بهمس : طلال فية اية تفتكرى

سما بهمس : اسالى مرام اكيد زهقتة من كتر ماهى بتطالعة

لين بهمس : اموت على الى يغار

سما بهمس : اها بس بنظرى تعرفى مين الى لفت اعجابى اكتر

لين بحماس وبهمس : مين

سما بخبث : بسام ياقلبى على عيونة عذاب

لين بعصبية : مالت عليكى

الجد بعصبية : مالكم ياعيال فى اية انهاردة

لين باسف : اسفة ياجدى ولا حاجة بس انا شبعت

نسيبهم يكملوا ونروح عند بسام وطلال فى الجنينة قدامهم نافورة شكلها جميل وحوالينهم اشخار الصنوبر


بسام : مالك انا كنت بهزر

طلال بتعب : جبتها على الجرح ياخوى

بسام بتفاجا : ليكون صح اعجاب

طلال يكابر : اكيد لا

بسام بباتسامة : طيب احكيلى عنها

طلال بهيام ونسى نفسه : اةةة بس لما تغرق فى بحر عيونها ولا جمالها ااةةةة بس احكى اية ولا اية

بسام بباتسامة : طيب اية المشكلة

طلال بحزن : هى باردة كتير ياخوى وانا مش عاوزة اكرر حكاية القديمة ياخوى

بسام بحزن على صديقة : مش كل البنات زيها ويعنى هتفضل كدا حزين دى كانت تجربة وعدت ياخوى شوف مستقبلك

طلال : اه بس المشلكة فى سما اكبر من مشكلتى

بسام بباتسامة : لية طيب

طلال بباتسامة لذكر اسمها : هى فتاه تكرة الرجال ولكن هل ستتغير



عند سما ولين


سما : دلوق تحكيلى الحكاية من الاول

لين باستغراب : حكاية اية

سما بهيام : ابو عيون بنى

لين بعصبية : مفيش اى حكاية

سما بحنية : مش انا اختك قوليلى يالله اية الى شقلب حالك هيك

لين : تيب وقالتلها الحكاية من طقطق الى سلام عليكم

سما بحنية : وانتى اعجبتى بية صح

لين بتكابر : اكيد لا <<< مش عارفة اية العيلة المعقدة دى

سما بحنية : ياقلبى مفيهاش اى حاجة لو اعترفتى بمشاعرك لنفسك صدقينى انتى هترتاحى وتريحى قلبك

لين باستغراب : واية عرفك بقلب وقبل ماتكمل نطت عليها تولين وريم

تولين بباتسامة روعة : اخباركم صبايا

ريم بباتسامة : اموت على الفصحة

تولين بغرور : اكيد

سما : ياواثقة

لين : ياشين الغرور

سما بباتسامة : انا سما ودى لين الهبلة وانتوا

تولين بهبل : انا تولين

ريم وهى تمسك النظارة علشان تلبسها : انا ريم









البارات الثالث

فى المجلس قاعدين الحريم بيتقهوا والى هما ( ام فهد وام بسام وسما ولين وريم وتولين ) واكيد بتسالوا فين ام مرام تعالو نشوف

بعدين هنعرف نشوف الحريم بيعملوا اية

ام فهد : سما االله لا يهينك روحى شوف الاكل جهز ولا لا وانتى يالين روحى شوفى ابوكى العود واسالية نحط دلوق العشا ولا بعدين

سما : حاضر يما <<<< اكيد بتسالوا من ميتى سما بتقول لام فهد يما من اول لقاء ليهم تعالوا نشوف



تانى يوم بعد ماوصلت سما

ام فهد راحت تنادى سما علشان الغدا

دق دق دق

سما بباتسامة : اهلين خالتى اتفضلى

ام فهد بباتسامة : بعدين انشالله تعالى اتغدى

سما بباتسامة : انشالله ياخالتى

ام فهد : قوليلى يما يشهد على الله انك من غلاوة فهد وفيصل ولا انا منفعش اكون زى مامتك

سما بشوية دموع فى عيونها : انشالله يما <<<< لانها كان نفسها امها تكون معاها بس القدر ما بيشوف قدامة


نرجع للحاضر


فى المجلس الحريمى << الى فية الحريم


لين بباتسامة : خالتى جدى بيقولك مش هلا لانهم رايحين يشوى

تولين بباتسامة : فينا نروح نشوفهم

ريم : اعقلى يابت

تولين بزعل : لية انا قولت اية يعنى

سما بباتسامة : ولا يهمك ياقلبى دلوق نروحلهم ونشوف بس لو تسمح خالتى ام بسام الاول

ام بسام بباتسامة : مش عاوزين نتقل عليكم اكتر من كدا

ام فهد : ولا تعب ولا حاجة وانا اختك سيبى البنات يتسلوا <<<< فهد وفيصل اغلب الاوقات بيلعبوا مع بعض تؤام بقا



سامعة واحدة بتسال فين ام مرام وبنتها تعالوا نشوف كانوا فى نفس مكان طلال وبسام لو لسة فاكرين


ام مرام : عملتى الى قولتلك علية يابنتى

مرام بفرح : اية وهما على وصول بكرا بالكتير

ام مرام بحذر : اوعى تكونى قولتى اسمك

مرام بباتسامة : متخافيش دنا بنتك <<< ولا تشكيل عصابى

مرام بخبث : وكدا طلال وفلوسة لى لوحدى


ام مرام ومرام بضحكة شيطانية <<< ونسيوا ان الى خلقهم دارى عنهم ولكل شى عقاب وايضا هناك من سمعهم لاسف مش بيتعلموا ديما فضايحهم فى مكان عام

عند الشباب

الجد : يالة ياولاد على الشوى

فارس بتذمر : يابا خليها شوى

الجد باعصا على راسة : يالة قولت

ابو فهد : يالة ياطلال انت وبسام على المشاوى وانت يافارس روح هات القهوة من عند البنات

فارس : حاضر ياعمى

نسيبهم يشوى ونشوف البنات





تولين بفرح : شوفوا بسام اهو بيشوى

ريم : ولا كانة شايفاه اربع وعشرين ساعة

سما : مش مصدقة انكم اخوات ولا كانكم نقار ونقير

لين : وانتى الصادقة ضراير << جمع ضرة

سما : بس اسكتوا واتفرجوا <<< للعلم مرام ماكانت معاهم وانتوا ادرا كانت فين

بعد شوى من السكوت

تولين : احم احم سما فين الحمامات

سما : اسالى لين هى ادرى

تولين : لين فين الحمامات

لين : اول ماتنزلى على ايدك الشمال فى تانى يمين <<< امحق على شرح ولا شرح سقراط للفلاسفة

تولين بفهاوة : ثانكس

تولين فى نفسها " هى قالت على ايدى الشمال ولا اليمين اوف لالا يمين ايوة هى قالت على ايدى اليمين تانى شمال صح كدا ياسلام عليكى ياتولين وعلى ذكائك "


تولين وهى ماشية وبتدور على الحمامات اكرمكم الله طخ طيخ طوخ اكيد عرفتوا اية الى حصل صح

تولين وهى على الارض ورفعت عيونها وفيها دموع : اسفة ما نتبهت

........" اية الجمال دة دى ملاك ولا بشر ها هى قالت اية اه صح ": لالا ولا يهمك ومد ايدة يساعدها

تولين اول ماقامت ماتشوف الى غبارها

طلال : بقالك ساعة على تجيب قهوة وشافة وقال مالك الى يشوفك يقول شايف جنى

........: الة ملاك ياطلال ملاك




البارات الثالث

بعد الاكل المشاوى <<< يمى يمى <<< قاعدوا الشباب والبنات حولين دايرة وهقولك الترتيب

طلال وعلى شماله بسام وجنب بسام ريم وبعدها تولين وبعدها مرام وبعدها سما ولين وبعدها فارس الى بيكون موقعة جنب لين وطلال يارب تكون وضحت

فارس بخبث : اية رائيكم فى تحدى بينا وبينكم

بسام : بس هما اكتر

لين بخبث : موافقين ولا انتوا خايفين <<< العيلة دى خبيثة الحمدلله انى مش ذيهم

طلال : تمام هتكون مسابقة غنائية <<< طلال معروف بصوتة الرائع لما يغنى تحس انك قدام وائل جسار

سما : ولو فوزنا تخرجونا على حسابكم <<< مش بقولك خبيثين

فارس : موافقين مين هيلعب

سما : انا ولين اكيد

مرام بغرور : وانا اكيد

وريم : وانا وتولين الحكم

الكل : اوكى

نسيبهم ونشوف الجد وابوفهد وام فهد فى المكتب

الجد : انا شايف ان سما مانقدر نخليها هنا علطول

ابوفهد بتفاجا : لية يابا

الجد بحزن : انا عارف يابنى انها منسيتش الى حصل فيها

ام فهد بحزن على حالهم : طيب وتقترح اية

الجد بحزم : لزم نربطها هنا بشكل ما

ابو فهد باستغراب : ازاى يابا

الجد وهو بيقوم : هقولكم بعدين لما انفذ الى فى بالى


نرجع لشباب ولحد هلا النتيجة الشباب (3/2) للشباب الغلبة لحد هلا وسما الى عليها تغنى

ريم : ياله ياسما فيكى تكسبينا

مرام : ماعتقد مثل هيدى تعرف تغنى

سما بسكوت شوى ثم :
نفسي اتكلم تاني معاك
نفسي عيوني تكون شيفاك
يالي بعدت عليا كتير ارجع ليه لو وحشاك
وانا ليك ولا عمري هكون غير ليك
لو غاليه حبيبي عليك محتاجه اكون وياك
انا ليك خايفه البعد ياسيك خايفة الوقت ينسيك ارجعلي انا عيزاك
الحياة مبقتش حياة والعمر خلاص انا مش عيشاه
انا أيامي مبتعديش انا أحزاني مبتسبنيش
ايوه تعبت خلاص مليت انا مش قدره حبيبي اعيش
الحياة مبقتش حياه والعمر خلاص انا مش عيشاه ( لفنانة سميرة سعيد )


وكان صوتها ياثر القلب كان صوتها مؤثر بجد بشكل يجنن وعلى صوتها طلعوا الجد وام فهد وابوفهد وفضلوا يسمعوها لحد ما خلصت واول ماخلصت التصفيق الحار وسما رفعت عينها لمرام بنصر << اهم حاجة دى

الجد بفخر : ماكنتش اعرف ان بنتى صوتها رائع كدا

سما وهى منزله راسها علشان محدش يشوف دموعها : من زوقك جدى <<<< كان مفروض دة يكون سوال فى الواجب بس هجاوب علية اممم اكيد بتسالوا لية الدموع لو قريتوا الاغنية هتلقوها بتحكى عن فراق اعز ماليك وفى هيك لحظة سما افتكرت امها الى عاشت معها تقريبا عمرها كلة

مرام بهدوء : صوتك عادى جدا <<< بامانة نفسى اخدها كدا واكفخها كم كف

سما وهى لسة منزلة راسها وبتقوم: عن اذنكم تصبحوا على خير <<< ولكن هناك من شاف دموعها


بعد شوى

طلال : عن اذنكم تصبحوا على خير

سما وهى فى بلكونة الصالة

طلال بهدوء وهو باصص للسما : ما فى حدا يستاهل دموعك

سما بتكابر : مين قال انى عم ابكى غبرة دخلة فى عيونى

طلال بهدوء : ديما الله بيكون الية حكمة فى الاشياء الى بتحصل

سما وكان دى كانت الجاحة الى فجرتها : واى حكمة فى شى ذى دة اى حكمة ليا ان اسيب امى واجى عند ناس ما بعرفهم غير بالاسم وابو ما عرف حتى شكلة اية

طلال بعصبية : دة ابوكى

سما بعصبية : ابو بالاسم لحد هلا بفتكر نظر البنات الى وهما بيسالونى فين ابوكى مانى عارفة اقولهم اذا انا يتيمة ولا هو عايش وانا معرفش اى ابو دة الى ارهنك انة ما يعرف حتى سنى كام ها ماترد

طلال سكتها بكف : اسكتى انتى احسن من غيرك غيرك ما عنده ابو ولا حتى بالاسم

سما ببكى : بتضربنى ياطلال بتضربنى الى امى عمرتها ماعملتها تيجى انت ياولد ابوك وتعملها

طلال بهدوء : سما انا ماكان ق <<< قبل مايكمل لقى سما تجرى برة البيت وتوة ينتبة ان الكل اتجمع على صراخهم وان ابوفهد منزل راسة ومشى

الجد : مش كدا ياطلال مكنش مفروض تعمل كدا روح وراها الدنيا ليل


عند سما

سما " انا انا لية يعمل فيا انا كدا انا ما قولتش حاجة غلط هو دة الى حصلى لية محدش حاسس بيا لية محدش فاهمنى كلهم انانين كلهم كدا اى هما مانهم كويسين اهئ اهئ اهئ اهى وانهارت سما تحت شجرة<<< ولاسف ما نتبهت للى قادم ومقدر لها "



عند طلال

طلال قعد يجرى وراها على امل انة يلاقاها ولكن لاسف لهلا لسة مالقاها ومفقدش الامل وفضل يدور عليها لحد ماشاف ظل حدا على الشجرة


طلال بفرح : سما انا اسف بجد انا اسف انا عارف انى مقدرتش شعورك بس انا اسف بجد <<< لاسف سما ماردتش علية وطلال استغرب

طلال باستغراب : سما سما ردى عليا وانتبة سما للثعبان الى مشى بعيد عن رجل سما وانفجع عليها ومسك حجر وعلى راس الثعبان وقعد يحرك سما يمكن تتكلم لكن لا فائدة ومسك مكان السم ويمصة ويرمية بعيد وهكذا لحد مافاقت سما

طلال بفرح : سما سما ردى عليا سما انتى بخير انتى سمعانى سما انا اسف انا مكنش قصدى كل الى قولتة

سما بتعب : ولا يهمك مسموح ياولد العم وشالها طلال لحد ماوصل للبيت واول ماشافوها انفجعوا عليها الكل معادا ام مرام وبنتها الى راحوا ناموا علشان التعب مش مريح لبشرتهم


وانشالله لو لقيت تفاعل هنزل تانى بارات
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #22  
قديم 09-18-2013, 02:53 PM
 
البارات الرابع

فى الصباح


صحيوا الكل على الضجة الى حصلت

الجد باستغراب : اية الصوت دة

ابوفهد : الله واعلم يابا فارس روح يابا شوف اية فى

فارس : حاضر عمى

بعد شوى جية فارس مرتبك

الجد : فى اية يافارس

فارس : دول خوال سما يابا عاوزين يشفوها

الجد بتفاجا : خوالها اية الى فكرهم

سما ولين كانوا لسة نازلين

لين بتفاجا : مين دول الى اية الى فكرهم

مرام بخبث : شكلهم خوالك ياسما عاوزين ياخدوكى من هنا

الجد بصرامة : سما مش هتمشى من هنا ولو اتهدت الدنيا


نروح للمجلس

..... بارتباك : تفتكر هترضى تيجى

......: اكيد هتيجى ولو رفضت نجبرها

سما بشموخ : ما عاش الى يجبرنى ...وبسخرية ياخوالى العزيزين

سالم بخبث : راح تيجى لننا الاول فى تربيتك

سما بخبث : فى تربيتى ولا فى اخد فلوس ابويا

سالم بخبث : ذكية شوفى يابنت اختى ياتيجى بطوعك يانزوجك واحد من اولدنا وفى الحالتين هتبقى الفلوس لينا

الجد بصرامة : ومين قالكم انها هتتزوج هى متزوجة فعلا

سليم بتفاجا : اتزوجت

سالم بعصبية : اتزوجتى من ورانا ياقليلة الحيا اكيد عملتى عملة سودة زى وجهك سودتى وجهنا

طلال بعصبية : بنت اختك وتقول عنها كدا وبعدين سما مراتى على سنة الله وبخبث وما فى شى اليكم هنا هلا تقدروا تمشوا

سالم : مين قال اننا هنمشى من هنا سما هتيجى معانا برضاكم او بغصب

سما بسخرية : ومن متى الحنية دى ياخالى العزيز

سالم بهمس : من سعت ما بنت عمتك المصون هى الى بلغتنا بان جدك راح يكتبلك ورث اظاهر الى يحبوكى كتير

سما بصدمة : للدرجة دى توصل بيها

سليم بارتباك : خلاص مالنا داعى نقعد هنا يالة بينا

طلال : قالك اية

سما بصدمة : مرام الى بلغتهم بان جدى كتبلى ورث

طلال بصدمة : مرام وامها اكيد معاها .... بعصبية مرام انتى ياجعلك المحى وطلعلها الصالة

سما : بسرعة الحقة ياطلال هيعملهم حاجة

الجد : بعد دة كلة بتدافعى عنها

فى الصالة

طلال بعصبية شديدة : قوليلى دلوق لية تكلمى خوالها علشان ياخدوها انتى واحدة حقيرة وهو ماسكها من شعرها

مرام بعصبية : اية انا كلمتهم علشان ياخدوها خليها تنقلع من هنا جاها المحى الى يمحيها من الدنيا والاخر طلال حبيبى انا بحبك انا اولى فيك هى خوالها اتبروا منها علشانها حقيرة صدقنى طلول حبيب وقبل ماتكمل كف محترم من الجد


الجد بعصبية : مرام انتى وامك برة بيتى بيتى يعتزركم

ام مرام بشهقة : بتطردنى علشان بنت السورية اه يافاجرة بتسلطى ابويا عليا انا وبنتى ومسكت سما وهاتك ياضرب وطلال يحاول يفرق بينهم والحمدلله اخذ سما بعيد عن ام مرام


الجد بعصبية : ام مرام اطلعى برا لا انتى بنتى ولا اعرفك الله لا يسامحكم نزلتوا راسى الله ياخدكم



فى الغرفة فوق

سما مصدومة " للدرجة دى الفلوس تعمى لية طيب لية دة كلة اانا عملت اية ياربى لا ام ولا اب ولا اخ ولا سند ولا حتى عون بس لحظة جدى لية قال انى متزوجة من طلال اية العك دة بس انا دلوق يعنى متزوجة ولا لا يااربى مش عارفة حاجة ياربى انك تساعدنى يارب انت الوحيد الى حاسس بيا "

لين بباتسامة : متشغليش بالك المهم دلوق احكيلى عن الى حصل فى المجلس

سما بعصبية : دة كل الى هامك

لين بباتسامة : اكيد دة كل الى هاممنى

سما : تيب هقولك وانتى احكمى وقالتلها السفالة من طق طق الى سلام عليكم

لين : ما يمكن فى اعجاب

فارس : سما ولين انزلوا تحت جدى عاوزنا فى المكتب



فى المكتب < ام فهد وابو فهد وفارس ولين وسما والجد وام بسام وريم وتولين وام مرام ومرام مستغربين صح بس هتعرفوا دلوق <

الجد بحزم : سما اعتقد انك شوفتى مشكلة خوالك وان احنا قولنا انك اتزوجتى من طلال بس قبل ماناقش الموضوع دة عمتك ام مرام وبنتها حابين يعتذروا

سما : ما فى داعى يابا حصل خير

مرام " ولله ما بعدهالك ياسما وانا وانتى والزمن بيننا "

الجد : دلوق انتى وطلال لزم تتزوجوا

سما بصدمة : مستحيل

طلال بعصبية : لية انتى تطولى

سما بعصبية : اطول واطول من كدا كمان ااانا مش عاوزة اتزوج

ابو فهد بصرامة : لزم تتجزوجوا والة خوالك يقدروا ياخدوكى

سما بعصبية : ما تقدر تجبرنى

ام مرام بعصبية : بس طلال طول عمرة لمرام بنتى

الجد بعصبية : طلال عمرة ماكان لبنتك انتى الى وسوستى لبنتك بالكلام دة لكن طلال عمره مافكر فى بنت زى بنتك

ام مرام بعصبية : مالها بنتى مال وجمال وادب

طلال باستهزاء : الاخيرة شاكك فيها بعدين انا مربطش سمعتى بوحدة فاصكة الحيا مثل بنتك اعوذ بالله

ام مرام بعصبية : حدك الة بنتى اصل بنت السورية مشالله على تربيتها

ابوفهد بعصبية : تربية بنتى مشالله عليها الكل يشهد فيها وفى ادبها

الجد بعصبية : بس ولا كاننى قاعد وبهدوء ام بسام

ام بسام : اومر

الجد : طلبتك

ام بسام : عطيتك

الجد : تولين لفارس ولدى <<< تولين وجهة احمر وفارس ابتسم

ام بسام : مش هنلاقى زى ولدك نعمة فية <<< اكيد بتقولوا اازاى وريم الاكبر بس انا نسيت اكتبلكم ان ريم مخطوبة لولد عمها وملهاش احداث كتيرة


وبعد القعدة دى تعالوا نشوف البنات

فى غرفة سما <<< سما ولين وريم وتولين <<<

سما بخبث : لين فى ناس هنا وشها محمر واسمهم اوله تو واخرة

لين بخبث : لين

ريم : مالت عليكم هتموتها

تولين بخجل : اسكتوا بس

سما بهدوء : موافقة علية

تولين بخجل : اممم ما بعرف

لين بخيال: اه بس لو تبقى مرات اخويا يبقى عسل

تولين بخجل : اسكتى بس خلاص


وانشالله لو لقيت تفاعل هنزل تانى بارات
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #23  
قديم 09-18-2013, 02:54 PM
 
االبارات الى ما اعرف كام



و انقطعت سما عن بيت أبوها بقت طول اليوم فى غرفتها .. تولين وريم ولين وام فهد يحاولوا يقنعوها وهما يجهزها من السوق إلى صالون


فارس اللي تكفل ..بالبوفيه للعشاء ... وبقية الزينة ...والكراسي


وبسام... اتكلف بالتوصيل وتجهيزات الملكة اللي بتكون ببيت أبوها في الحديقة

طلال ولا هامة ولا كان دى ملكتة على عكس فارس الى مع انة كانت ملكتة بس ماساب شى الة وجهزوا


وجاء يوم الخميس وهو حفلت طلال وسما و وفارس وتولين


وما رضت سما تروح الصالون.. وجاءت الكوافيرة لبيتها وجهزت هى وتولين <<< ما بعرف كتير عن حفلات الى قبل الزواج


كانت صايرة ملاك مكياجها خفيف ويناسب بشرتها


و كانت لابسة فستان بسيط وناعم لونه ازرق حرير


و قدام قصير وعاري شوي اظهر جمال بشرتها وتناسق جسمها <<< راح اوصف تولين لوحدها علشان التركيز


ودخلت عليها أم فهد وقالت لها الحين تنزلي


...ودخلت على المعازيم على صوت الدفوف ...وأغاني ترحيب بالعروس كانت رقيقة وناعمة وجميلة ...وهي تمشي بحياء <<<< ما بعرف اصلا اذا كان فى ولا لا






بعد ما جلست سما جاءت لين


لين بفرح:آلف الف مبروك


سما بحزن: البقية في حياتك


لين طلعت عيونها من مكانها


شهقت لين: أنت استخفيت بلا طولة لسان اية الى بتقولية دة الله لا يهينك


سما بقهره:آنت عارفة ان جدى الى غصبنا ليش تباركين


لين : راح الولد من كيس أهله! .. خابره العروس تكون رقيقة ومستحية أنت...


توها بترد سما ولا تسمع بداخل وهو أبوه وعمها


وإخوانه وخيلنها وسما تنادي أم فهد <<< خوال سما خضروا الحفلة علشان كلام الناس مش علشان عيونها


سما بنرفزه:ما قلت ما أبيه يدخل


أم مرام عصبت عليها:أستحي..و شلون ما يدخل وهو المعرس كويس اصلا انك طولتى واحد زى طلال دة


سما وهي تدعي وتطالع أم مرام: عسى تعرس عليه جنيه و تشيله معها وانتى شنو دخلك حدا طلب منك مساعدة صدق ناس ما تستحى


لين وريم حطوا ايدهم على فمها ويوقفوا دعوة سما قبل ما تكمل طولة لسان على ام مرام



نروح نشوف العروسة التانية عند تولين


جاتلها الكوافيرة وجهزتها وكان فستانها شيك بمعنى الكلمة <<< شوية كدا وهنزل صور الفساتين حق البنات وقصات الشعر لو توفر

وكانت معاها ام بسام وام فهد وخلصوها وجهزوا

ام فهد بباتسامة : الف مبروك يابنتى

ام بسام بباتسامة : انشالله يوم الهنا

تولين بتوتر : تسلموا

ام فهد : سما هتنزل وبعدها هندخلها المجلس مع طلال وانتى بعدها هتنزلى اوكى

تولين بتوتر : لا مابى انزل

ام بسام : والعريس

تولين بتوتر : ينقلع انا مالى

ام فهد : حشالله انتى وسما انهاردة اية جرالكم الولدين راحوا فيها

ام بسام بباتسامة : يالة يابنت بلا هزار


نسيبهم ونروح لمكان تانى





بسام وابو فهد يسلمون على المعازيم..إلي يباركون له بمناسبة ملكته و طلال جلس ولا كأن ملكتها ويفكر وشلون


يتصرف معها جلس جنبه بسام


بسام يبتسم: هذا شكل عريس الليلة


طلال يتنهد : خليها على الله


بسام : ابتسم على الأقل


طلال يستهزء :ابتسمت ارتحت كذا أزين


بسام يضحك :صدقني سما ما في أطيب منها


طلال يتنهد: معي ما في أنحس منها


بسام يبتسم: الله يسعدك


طلال: عقبالك


بسام يضحك :انسى سما ألي تعرفها شوي وتقرب لها وخذ راحتك معها وغمز بعينه


طلال وهو عاقد حواجبه: عشان تجيب اخرتي في يوم ملكتي


بسام يضحك على طلال ..وطلال منقهر من نصيحته


وجاء ابو فهد : قام الحين بتدخل


طلال عصب : مو ضروري ادخل


أبو فهد بنظرة حادة :يللا قوم


ودخل طلال معه أم مرام وعمه


طلال يمشي مانزل رأسه وهو يمشي كأنه رايح للمشنقة ما هو برايح يدخل على عروسه ويوم زفته


بسام بفرحه:ارفع رأسك شوف الحورية



طلال بتشاائم : وش اشوف الساحرة


بسام يضحك :الحمد الله والشكر


بعد ما وصل الكوشة طلال رفع رأسها و تفاجئ

بشكل سما وهو يدري بجمالها بس ما هو بكذا


قرب منها وهي ورجعت لوراء وباسها على رأسها وخدها عناد


طلال بخبث : مبروك


سما بتكبر لفت وجهه عنه من غير ما تعبره


طلال جمد من حركة سما


أم مرام من غير نفس : طلال .طلال .


بسام :يقبص طلال عمتك تناديك


طلال :أي.. نعم ..بغيتي شئ


أم مرام : خذ الطقم والدبل لبس عروسك وبهمس مع انة خسارة فيها


طلال :ها.. طيب


وهو يلبسها العقد ما عرف له


بسام بسخريه : ساعديه شوفيه متوهق


بسام يمزح: أخاف أنك ما تبي تلبسه عروسك


سما بتكبر: أحسن


طلال وهو يناظر بسام بقهر: بيجيك يوم إن شاء الله




بو فهد لما بارك لسما كان حنون وسما كانت تتجاهل أبوها لكن رد سما جمده لما قالتلة لا تعمل نفسك حنون الناس


كلها عارفة انك تكره البنات صح يابو فهد ابو فهد فضل ساكت ومشى



.. الرجال بعد ما باركو حبوا ينسحبوا وطلعوا كلهم ومابقى غير طلال و يكملوا تصوير وحركات ..و بعد ما خلص

التصوير روحوا المجلس

*** ***






جلس طلال وتنهد :يسما أرجو انك تسمعيني و


تفهميني أنا عارف أنك مغصوبة علي


سما جلست في أخر المجلس وهي حاطه رجل على


رجل :عرفت أني ما ابيك ورضيت تملك

طلال بيأس: عرفت وما قدرت أرفض


سما بتهديد: ما فى رجال بينغصب

طلال : بس دة جدى


سما : اجل تحمل الى يجيك


’طلال وهو رافع حواجبه:وأنا مستعد أتحمل ليه ما تبيني


سما بقهر: لأنك مفروض علي حتى ما تركوني


أرفض أو أوافق عليك وش بتسوي


طلال بتكبر: والوضع نفسه مرح يتغير ومرح أطلقك


سما بحده: أنت مش رجل ومـ


طلال بنظرة حادة: ما هو بأنتي اللي تقررين رجل ولا


سما بتوتر : لا تصرخ


طلال طالعها بنظره متفحصه : خايفة


سما بغرور: ما بعد تجيبه أمه ألي سما تخاف منه


انقهر وقف طلال وقرب منها


سما وقفت :خلك في مكانك


وهو قرب حاولت تهرب عند الباب بس هو


أسرع ومسكها من أيدها


سما بنرفزة:اترك أيدي


طلال مسكها من أيدها الثنين و قربها من وجها


سما وهي مرتبكة : ابعد عني أحسن لك


طلال و يتقرب زيادة بمكر : خايفه


سما هي خايفه وما تبي تبين لطلال
:لا .لا
طلال يحس بدقات قلبها تضرب بقوه و سحبها من أيدها وقربها أكثر وهي تحاول تفك منه ورفع وجهها


وهي تضربه فيها : مو طلال ال.......... الى يقرب من وحدة زيك انتى حتى ما تحركى فينى اى ذرة مشاعر ام بالك بقى

بالعربية رغبة واديكى شوفتى انى اقدر اخيلك فى ثانية من بنت لمرة .


سما وغمضت عيونها من المفآجآه


و طلال استغرب من نفسه لجرأته مع سما


وابتسم وهو يتأمل وجهها القريب له


ودزته عنها وبسرعة


سما منحرجه: صدق انك واحد ما تستحي وقليل أدب و


طلال مبتسم : كملي ..أنت زوجتي وحلا لي ولا قول الحقيقة بقى قلة ادب يامدام

سما بصدمة " يعنى انا ما احرك فية ولا مشاعر لية انا مانى وحشة الكل يقولى انى حلوة وبالذات عيونى ولكن يمكن


انا وحشة وانا معرفش وهما اكيد كانوا بيجاملوا ": .............. <<< ما عرفت ترد من هول الصدمة


طلال خرج من المجلس لما لقيها فى الصدمة " اية الى انا قولتة دة حد يقول كدا لمراتة اوف اى مراة بس الله يهديك "

*** ***

عند تولين وفارس


كانوا متفاهمين اخر حاجة بس متخلاش القعدة من احراج فارس لتولين وحياء تولين الى زايد <<< الى يشوفها


مايقولش هى دى الى قالتلة انقلع <<< الله يهدى ابطالنا



بعد ماخلصت الحفلة الكل مشى وبارك ونظفووا البيت تعالوا نشوف ابطالنا اليوم بيفكروا فى اية



عند ابو فهد وام فهد

ام فهد : مالك يابو فهد مفروض تنبسط لان بنتك خلاص هتقعد هنا علطول واتزوجت طلال رجال والنعمة فية

ابو فهد بتنهيدة : قالتى على الزفة انى مالى داعى امثل دور الاب الحنون لان الكل يعرف انى بكرة البنات يابو فهد


ام فهد بتنهيدة على حال زوجها : معلش يابوفهد كلها مسالت وقت وياما قولتلك هيجى يوم وتتحاسب فيه



عند ام مرام

ام مرام تفكر بخطط شريرة علشان ترجع طلال لبنتها او خلينا نكون وضحين ترجع فلوسة ليها



عند مرام


بتفكر فى حل لمشكلتها والى هنعرفها بعدين



عند لين


بتفكر فى الموقف الى حصلها والى برضوا هنعرفة بعدين دة لو انا منستش



عند سما


مصدومة من كلام طلال وعايشة حاله اضطراب بسبب عدم وثوقها فى جمالها



عند طلال



زعلان على الكلام الى جرح فيه سما وقرر انه هيعتزر فى اقرب فرصة الية



عند فارس


بيحمد ربة على انة وفقة مع تولين وبيتمنى ان اختة كمان تلاقى الى يسعدها ولحد دلوق بيفتكر كل كلمة قالها لتولين



عند بسام


فرحان لاخواتة وخصوصا ان فرح اختة ريم قريب وبيفكر فى الملاك الى شافها فى الحفلة وخاف تكون ............ هنعرف بعدين



اول شى ادينى وفيت ونزلت بارات وايد كبير وطويل ثانيا شى لزم تحل الواجب والة فى عقاب

ملحوظة مع انى معرفش انتوا لحظتوا ولا لا بس ماجد بيسافر دوما لهيك ما فى الية دور هلا بس بعيد راح يكون الية


دور وايد كبير

الواجب


1/ اية مشكلت مرام ؟؟


2/ اية الموقف الى حصل لين ؟؟


3/ مين البنت الى شافها بسام ؟؟



4/ تتوقعوا اية الى هيحصل لسما وطلال ؟؟




شفتوا ازاى انا كريمة المهم دلوق عاوزة تفاعل واخبار سارة ان قصتى تعتبر نصها انتهى وانشالله تنال على اعجابكم







وانشالله لو لقيت تفاعل هنزل تانى بارات
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #24  
قديم 09-18-2013, 02:55 PM
 
يالة يابنات عاوزة تفاعل
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


  #25  
قديم 09-18-2013, 02:56 PM
 
وانشالله كل ماعجلتوا بالرد كل مانا نزلت البارات
__________________
كبريائى سر انؤثتى


روايتى الاولى انا فتاة اكرة الرجال ولكن

http://vb.arabseyes.com/t423156.html


 

مواقع النشر (المفضلة)


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
روايتي الاولى {هل انتي فتاة ام ......} غموض-اكشن-رومانسي-كوميديا MEeMEe 1998 روايات و قصص الانمي 22 02-15-2017 11:14 PM
روايتي الاولى للمنتدى(احبه واعشقه ولكن هل...........سيعلم)بقلم عاشقة قصصي الانمي عاشقه قصص الانمي أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 66 01-31-2015 05:54 AM
روايتي كنت اكره الدراسه والان هي افضل مافي حياتي الهوكاغي ميناتو أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 24 09-03-2013 09:49 PM
يريديني ان اكون مثلما يريد..احبه ولكن حياتي في خطر..روايتي الاولى كايلي أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 132 05-11-2013 06:20 AM
(اوساكو المغنيه) روايتي الاولى مشتركه مع فتاة انميه طلة الانمي أرشيف المواضيع الغير مكتمله او المكرره او المنقوله و المخالفه 7 10-29-2012 03:44 AM


الساعة الآن 08:43 PM.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.

شات الشلة
Powered by: vBulletin Copyright ©2000 - 2006, Jelsoft Enterprises Ltd.
جميع الحقوق محفوظة لعيون العرب
2003 - 2011