عرض مشاركة واحدة
  #84  
قديم 09-18-2013, 02:46 PM
 
الراية البيضا فين ؟! *^*

خلاص هرفعها -.-

×

لحد دلوقتي و انا خايفة اصلي استخارة >.>
مكنتش اعرف اني متمسكة بالسفر للدرجة دي

لكن فكرة اني اكمل معاهم اصلاً الـ 7 سنين الجاين بتخلي فكرة الموت و الانتحار يبقو حلوين اوي
هما 3 سنين و هشغل نفسي فيهم اخر حاجة هتعلم كل اللغات اللي هقدر اتعلمها في الاجازات و في المدارس 24 ساعة دراسة -.-

و بعد كدة هدخل كلية الهندسة المعمارية ان شاء الله و هروح قعد في المدينة الجامعية

و لو زودو سنة واحدة علي التلت سنين هيشوفو واحدة تانية و هيشوفو انا اقدر اعمل إه << تهديد (×
هههههههههه


الرواية خلصت
و جرحت صباعي ، اول ما صحيت جرحته كدة
استغفر الله *^*

ربطته بس مش عرفة هعمل فيه إه
طبعاً بالنسبة لماما ده مش عذر ابداً
يعني حكاية اني جرحت صباعي و هقعد و مشتغلش فكرة متدخلش الدماغ


اهم حاجة في يومي هو الفترة من الساعة 9 للساعة 1 الصبح
بطلع مع بنات عمي للسطح و بنام و بقعد اتفرج عن النجوم و القمر
امبارح معرفناش نطلع كنا مغشولين تخيلو إه اللي حصل
كنت داخلة اوضة الرعب اللي هي اوضتي عادي زي كل يوم اشقر عليها و لقيت في نور قوي زي نور النهار جاي من البلكونة دخلت اشوف لقيت القمر في وشي
هههههههههههههههههه

تتوقعي انه جاي يطمن عليا ؟!

×

ماما كانت بتقول انه عشان بابا يجيب لي موبيل جديد لازم اتخلي عن موبيل جدتي لمحمود
لكن نجوم السما اقرب لهم
ده موبيلها
ده الحاجة الوحيدة اللي تبقت لي منها ، مستحيل اني اتخلي عنه و لو إه

كلامي خصوصي يالا برا (×

..... وحشتني اوي
انا الوحيدة اللي محصليش حاجة بالعكس صحتي اتحسنت بعد موتها
عشان هما قالو لي و وعدوني ان كل التفصيل مش هتتغير
و حزري إه اللي حصل في رمضان
كل واحد اكل في بيته و جدو مرضيش حد يأكل معه
و اللي زاد انه اول يوم سبنا و راح لعمي مع انه اول يوم ده لازم كلنا نفطر فيه مع بعض
و العيد كان من غير هدايا من اللي بحبها و كمان من غير البلونات اللي كانت بتجبها لي

في عيد ميلادي الجاي انا اللي هجيب لنفسي التوفي لاني عرفة ان مفيش حد هيهتم يجيب لي

موتها كان انهيار ليا ، انهيار لكل قلعة شيدتها
و لكني كنت عرفة انها راحت لمكان اجمل
بس مكنتش عوزاهم يموتو كل حاجة حلوة كانت بتعملها لنا معاها
يمحو كل ذكرة حلوة ليها

يوم انهياري الحقيقي مكنش لما ماتت الانهيار الحقيقي لما موتو كل ذكريتها
بحاول اعتذر لها دايماً بعد كل صلاة لاني مقدرتش اتكلم و احافظ علي ذكريتها الجميلة معانا

مبقتش بستحمل انزل تحت ، بالعفية بقدر ابتسم لجدي
هي ماتت و دي سنة الحياة لكن هما اللي قتلو روحها

كل ما افكر فيها افتكر اخر مره شفتها
مركزتش يومها في ملمحها لانه كان عندي درس و مستعجلة
كل اللي فكره انها قالت لي " حرام عليكي نفسكِ تعالي كلي "
رحت لها بسرعة اخدت زتونة و بست رسها و اعتذرت لها و جريت

كان عندي درسين وراء بعض و مكنش عندي وقت قعد فيه معاها
رجعت بليل و كان ورائ دروس كتير اذاكرها دخلت اوضة الرعب اجيب الكتب بتاعتي و سمعت صوت ضحكها هي و بنات عمي جاي من فوق و فرحت و قلت اني هنزل قعد معاها بكرة
لكن بكرة كانت ماتت خلاص
انا ابداً مش انسانة تشأؤمية
لكن الوحيدة اللي كنت هقول " مينفعش اسافر عشان متزعلش " كانت هي و هي ماتت خلاص و انا مش عوزة افضل في المكان ده
حتي لما اجي من السفر ، قررت اني هتنقل بين اليونان و إيطاليا و فرنسا و السعودية و لينان ان شاء الله
بعد ما ارجع من اللفة دي هأخد ليا شقة في القاهرة


انا عندي يقين من اني هسافر و ان شاء الله هأكد اليقين ده و اثقله اكتر لكن حالياً هفكر وبس في اني اخلص الثانوي و بمجموع عالي


هروح اشوف حلم الشباب (×
ههههههههههههههههههههه
__________________




ايتها السماء صبي غضبكِ علي الاغبياء #.#


رد مع اقتباس